Listig lista första oktoberveckan

Jag vet att jag kan detta. Såklart. Det enda är att hålla fokus, blilika nördigt intresserad och galen som de andra två gångerna. Dessa saker gäller denna vecka. Utvärderar och skriver ny lista på söndag.

1. Inte laga så avancerad mat-det tar tid från matuträkning, som är viktigare

2. Inte baka något med mest snabba kolhydrater i-då äter familjen en gång, sen kastar jagi mig resten.

-Ok att baka: rågbröd/fröknäcke

3. Inget vin. Minskar impulskontroll. Och är det något jag har att kämpa emot, så är det just detta.

4. Fundera över när på dygnet jag bör planera mitt matintag kommande dag.

5. Fundera över när jag ska promenera/köra styrketräning?

Omstart

Ett inlägg för att reda ut tankarna.

Jag tänker när jag talar, och även när jag skriver. Inte så strukturerat, men här kommer det…
Såg kort från bäbisens dop, som var för ett ganska kort tag sen-jag ser inte ok ut. Jag är inte nöjd med mitt utseende alls. Kan väl ungefär ha en del gamla byxor, men sisådär 5 kg mindre skulle sitta som en smäck. Det är nu jag är föräldraledig, och har tid att gå de promenader som behövs för att hålla motivationen uppe. Det är nu jag fortfararnde ammar, och får draghjälp av kalorierna därifrån.
Jag har mycket litat till mättnadskänslor under sommaren, alltså att öva upp dem. Och det fungerar. Men bara när jag äter mer åt GI-hållet, eller rentutav helt skippar de flesta kolhydraterna. Jag behöver därför tänka så. Inte hålla på och baka en massa smarrigt och för övriga familjen nyttigt bröd-för det är ändå jag som sen äter 5-6 smörgåsar med påtok för mycket smör! Faktiskt
Bättre att låta dem köpa affärens ”disktrasebröd”, för det överäter jag inte. Fokusera på att ordna protein och grönsaker. Så kokar jag typ matvete till övriga familjen-sånt som jag inte överäter.
Ska även avstå vin mm eftesom det sätter mättnadskänslorna ur spel.
Träningskalender behövs-eller promenaddagbok snarare. Går ut på promenad NU!