Listornas tortyr

Ja, jag lagar mest mat. Avancerad, näringsriktig, smarrigt matglad sådan. Mal mitt eget mjöl, långjäser med skållning. Och ja, jag har bäst koll på barnens kläder.

Så kommer nån snusförnuftig Manne med en lista. Bara att pricka av orättvisorna.

https://manneforssberg.se/pappor-vi-maste-styra-upp-vart-sommargame/

Jag borde genast gå in i nåt hörn och tjura över hur kränkt jag är! Fast jag väljer istället att reflektera jag över hur vår familj ut just nu. Och då ser  de abnormt komprimerade svaren på Mannen Forsbergs lista ut så här:

​1. Maken

2. Ingen

3. Ingen

4. Ingen

5. Båda

6. Jag (eftersom jag vill göra mer externa aktiviteter. Maken vill läsa för barnen, mysa o städa)

7. Båda

8. Jag

9. Maken (jag vill inte sova på morgonen)

10. Ingen

11. Det fixar äldre kusiner denna vecka. Annars jag.

12. Jag, eftersom jag skriver avhandling; jag har haft möjligheten att arbeta hemifrån. Slipper pendla, har mer tid och därför bättre koll.

Kommentera

