Konsten att inte älta

Man måste inte alltid tala om allt jobbigt. Ibland kan det vara skönt att vila hos någon som inte ältar, inte frågar.

Med det sagt tror jag att det är livsviktigt att vi vågar tala med varandra. För annars var ju misstagen helt meningslösa. De må ha gjorts igår eller för två generationer sen. När båda parter är redo är jag övertygad om att samtalet är det som behövs.

En reaktion till “Konsten att inte älta

  1. Reblogga detta på Matmotivatorn och kommenterade:

    Detta gäller allt. Och alltid. Men viktigt att betona är att det självfallet ej betyder att man ska älta. Men att nämna det om det skedde något jobbigt för exempelvis 40 år sen. En annan återkoppling jag fått på detta inlägg är just att specificera de speciella sjukdomstillstånd det gäller extra mycket, där heriditeten är som starkast. Bipolär sjukdom är det solklara svaret, och även schizofreni. Jag skulle vilja hävda främst Bipolär sjukdom, eftersom hypomanin lätt kan förväxlas med haha språklig särbegåvning kombinerat med extrem exekutiv förmåga och extrovertism. I mitt fall slänger vi in en rejäl dos dåligt självförtroende. Som är helt borta ny, men vars eko förstärks till orkanstyrka när jag vill berätra om nån ny intressant projekt jag håller på och utföra. Nämligen känslan av att de inte finns kvar om jag tar förtär lång tid på mig. Ojdå nu gråter lilla Kristin inombords, voch på vuxna Kristin rinner det tårar. Såja, det är bra nu. Du är ok, även om du är ett ufo 🙂

Kommentera

