Ingen ögonfröjd men optimalt ändå

Ingen fröjd för ögat, men för en ostälskande ammande kvinna en helt perfekt lunch: tar 3 minuter att sätta ihop, håller mig mätt länge och gör inte så jag blir hungrig på en gång. Blodsockerhalten stiger långsamt.
Det är verkligen inget recept-men görbra snabbmat:

2dl kikärtor
1,5 dl keso
1msk olivolja
1skiva cheddar
10 gröna oliver

523 kcal enligt Shape up.

Jag behöver inte mäta exakt i och med att jag ammar-det är egentligen svarta oliver, det är egentligen kidneybönor… Har även lagt in amning 480 kcal som ”träning”. Tänker den här gången göra så, och se till att jag inte får i mig för mycket. Misstänker nämligen att det kommer bli lite svårare att gå barnvagnspromenader i och med att det är tre barn nu (med tvåan hade vi dubbelvagn). Visst, de är på förskola tre dar, men öveiga två vardagar kommer bli mer komplicerade rörelsemässigt…

20140318-120125.jpg

Lämna en kommentar